۱۹ آذر ۱۳۹۰، ۱۱:۳۲

پور میسور به مهر عنوان کرد:

ضرورت خواندن نماز آیات در زمان وقوع خسوف

ضرورت خواندن نماز آیات در زمان وقوع خسوف

تبریز - خبرگزاری مهر: مدرس دانشگاه و معاون تهذیب حوزه های علمیه آذربایجان شرقی بر ضرورت خواندن نماز آیات در زمان وقوع خسوف تاکید کرد.

حسن پور میسور در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه نماز آیات در بلایا و اتفاقات طبیعی همچون زلزله، کسوف، خسوف و رعد برق های هولناک واجب می شود، یادآور شد: نماز آیات باید در طول مدت گرفتگی ماه خوانده شود.

وی با یاد آوری نحوه خواندن نماز آیات گفت: نماز آیات دو رکعت بوده و در هر رکعت پنج رکوع وجود دارد که حمد و سوره خوانده می شود و سوره را به پنج قسمت تقسیم کرده و در هر قسمت نمازگزار به رکوع می رود.

پور میسور ادامه داد: اغلب سوره قدر و یا توحید خوانده می شود که با احتساب بسم الله الرحمن رحیم به عنوان آیه، سوره را به پنج قسمت تقسیم کرده و در هر قسمت یک رکوع خوانده می شود و در غیر این صورت باید سوره را پنج بار خواند.

وی همچنین اظهار داشت: مستحب است پیش از رکوع های زوج ( رکوع دوم، چهارم، ششم، هشتم و دهم) قنوت گرفته شود که برای پرهیز از اشتباه می توان تنها در رکوع دهم قنوت را گرفت.

معاون تهذیب حوزه های علمیه استان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیشینه تاریخی نماز آیات گفت: در زمان فوت پسر پیامبر اکرم (ص) برای نخستین بار خورشید گرفتگی اتفاق افتاد که به دلیل تصور مردمی مبنی بر به سوگ نشستن خورشید در ماتم فوت پسر پیامبر، آن حضرت برای پرهیز از شیوع شایعه به تشریح این حادثه طبیعی برای مردم پرداخت و حکم شرعی و خواندن نماز آیات را برای مردم اعلام کرد.

گفتنی است، امروز ساعت 17 ماه با 50 درصد گرفتگی طلوع کرده و ساعت 19:50 شهروندان تبریزی می توانند خروج کامل ماه را از سایه زمین مشاهده کنند.

کد خبر 1479448

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha